Gewoon Stijl wil van een huis een ‘thuis’ maken
De oprichters van woonwebwinkel GewoonStijl (in 2014 was het bedrijf een feit) hebben zelf een achtergrond in de architectuur. Het idee achter het bedrijf is om van een huis een echt ‘thuis’ te maken met ruimtes waar je blij van wordt. Dit kan worden bereikt door een specifieke eigen sfeer te ontwikkelen die past bij waar je voor staat, waar je van houdt en trots op bent.
De webwinkel werkt samen met nieuwe merken en ontwerpers die aan het begin van hun carrière staan en een frisse kijk hebben op design. Het gaat bij Gewoon Stijl om uitdagende collecties van die nieuwe ontwerpers en het bedrijf wil een digitaal platform bieden waarop de klant terecht kan voor zijn woonwensen.
Een bedrijf met een ‘eigen gezicht’ en tweedekansjes
Als je kijkt op de site van Gewoon Stijl, dan kom je vanzelf terecht op de pagina over het team. Leuk hieraan is dat alle medewerker van het bedrijf met een foto en een persoonlijk stukje vernoemd zijn. Met name de ‘bucketlists’ van de verschillende werknemers lijken het gevoel achter ‘Gewoon Stijl’ perfect te ondersteunen: meubels die je in je huis wilt hebben, koop je misschien van een vreemde in een anonieme winkel, maar meubels met een verhaal achter en waarmee je een ‘thuis’ wilt scheppen, koop je van iemand met een ‘bekend’ gezicht.
Wat ook anders is op het platform, is dat er geen sprake is van een outletpagina. Gewoon Stijl heeft een pagina vol ‘tweedekansjes’ die met korting worden aangeboden. Het gaat dan om producten die in de showroom hebben gestaan en die mogelijk licht beschadigd zijn, maar verder in prima staat om nog te worden gebruikt. Deze meubels krijgen een tweede kans en worden tegen mooie kortingen op de website gezet.
Hoewel de prijzen dus lager liggen, zijn de voorwaarden waaronder je het product koopt, gewoon hetzelfde. Je krijgt dus gewoon je bestelling binnen de normale levertijd geleverd en je hebt een vast aantal dagen de tijd om te beslissen of je je aankoop wilt houden of dat je het toch liever weer retour stuurt.
Garantiebeleid en retourneren
Op de website van Gewoon Stijl staat uitgebreid beschreven hoe het retourneren er aantoe gaat en hoe het zit met de garantie. Natuurlijk vallen de artikelen die je op de website koopt, onder de wettelijke garantie: je moet de producten gewoon kunnen gebruiken voor het doel waarvoor je ze hebt aangeschaft.
Blijkt dat niet zo te zijn en is er iets met je aankoop aan de hand, dan wordt er door de medewerkers van de meubelaanbieder gezocht naar de oplossing die het best past bij het probleem. De keuze gaat tussen vervangen van het product, een reparatie of de mogelijkheid om het product terug te sturen en je geld terug te krijgen.
Er moet overigens wel worden opgemerkt dat dit retourneren wel op kosten van de koper gebeurt, gratis je aankoop terugsturen is dus niet mogelijk. Gewoon retourneren, dus zonder dat er een mankement aan het product is, kan binnen twee weken. Andere aanbieders hebben een ruimere periode waarbinnen geretourneerd kan worden (vaak dertig dagen). Retourneren gaat via een speciaal formulier op de website. Moet een product worden gerepareerd, dan wordt er getracht de reparatie binnen een maand af te handelen.